Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgSystemCentrora has a deprecated constructor in /home/boardsca/public_html/plugins/system/centrora/centrora.php on line 32
چگونه کالای خود را بهتر تبلیغ کنیم؟ (بخش 2) - برد اسکن | بارکد خوان | صندوق فروشگاهی
 

چگونه کالای خود را بهتر تبلیغ کنیم؟ (بخش 2)

سه شنبه, 02 شهریور 1395 ساعت 10:01;
همان طور که در بخش قبل خواندید درباره چگونه بهتر تبلیغ کردن کالای خود در ادامه به گام ها و نکته های مناسب تبلیغاتی میپردازیم

گام چهارم => ((تبلیغات خلاق))


تبلیغات دستمال توالت چارمین در آمریکا به عنوان دوست نداشتنی ترین آگهی برگزیده شد اما از جهت ترغیب به خرید در رده اول قرار داشت؛ چگونه چنین آگهی موفق شد تا آمار فروش را بالا ببرد؟‌

ویلیام برن باخ از نظریه پردازان بزرگ عرصه تبلیغات است از نظر او :

تا زمانی که مردم شما را باور نکرده اند آنچه را که گفته اید حقیقت نیست اگر جلب توجه نکنید به شما گوش نمیدهند. تا زمانی که از قدرت خیال خود چیزهای زنده و جذاب خلق نکنید توجهشان را جلب نخواهید کرد.


*چند نکته برای فروش* :

1- کار مشتری را تا آنجا که می توانید بیاموزید. از کارخانه بازدید کنید با نحوه تولید آشنا شوید به اندازه کافی راجع به آنها مطالعه کنید . شرط اساسی شناخت مشتری، مصرف کننده ، محصول و بازار است.

2- برای تعیین یک استراتژی قوی تقیق و روی آن پافشاری کنید.

استراتژی واضح و روشن می تواند امید بخش باشد. استراتژی های مبهم دست و پای شما را می بندند. استراتژی باید ساده باشد.

3- دقت کنید چیزی که می گویید مهم باشد. باید خواسته مصرف کننده باشد و در جهت رفع مشکل باشد.

4- تبلیغات رقبای خود را بررسی کنید. استراتژی نام های تجاری موفق را شناسایی کنید.

5- واقعیت اساسی را درباره محصول پیدا کنید: هدف اصلی کالای خود را بدانید

6- محصول رقیب را امتحان کنید:

نقطه ضعف های محصول رقیب خود را بشناسید و آنهارا تبدیل به نقطه قوت محصول خود کنید

7- روی فواید محصول تاکید کنید:

خصوصیات محصول مهم نیست بلکه فوایدی که این خصوصیات ایجاد می کنند مهم است.

گام شیشم => ((پنج اصل برای ساخت یک آگهی موثر))

یک آگهی موثر در درجه اول باید توجه مخاطب را جلب و سپس او را بدان محصول علاقمند سازد. سپس تمایل او را برای پیگیری موضوع افزایش دهد و بالاخره همان آگهی موثر باعث فروش کالا، خدمت یا ایده مورد نظر شود. در ساخت یک آگهی موثر باید پنج اصل اساسی زیر مورد توجه قرار گیرد:


۱) اصل اول: طرح مناسب



یک آگهی خوب باید دارای طرح مناسب باشد؛ این طرح می تواند عکس، نقاشی یا حروف چاپی باشد در انتخاب طرح مناسب نکات زیر را همواره مدنظر داشته باشید:

 از طرحهای ساده استفاده کنید. استفاده از یک عنصر هنری واحد، بیشترین تاثیر را دارد. به خصوص در آگهی های کوچک که جا و فضا، ارزش بیشتری دارد.

 شرح عکس را زیر تصویر بگذارید تا مخاطب بداند دنبال چیست.

 خواسته و تقاضای مخاطب را در طرح جای دهید.

 استفاده از تصویر محصول در آگهی، معمولاً در فروش آن تاثیر بیشتری دارد.

 اگر طراح و گرافیست در اختیار ندارید تا می توانیداز افکت ها و سایه های مناسب استفاده کنید.


۲) اصل دوم: تیتر مناسب و مفید 


اصل دوم در ساخت آگهی، انتخاب تیتر مناسب است. شما باید به گونه ای تیر مناسب و مفید را برای آگهی خود انتخاب کنید تا توجه و علاقه خوانندگان را جلب کند

در انتخاب تیتر مناسب برای آگهی خود، موارد زیر را رعایت کنید:

 ایده و محتوای تیتر باید از محصول جدید خبری به مخاطب ارائه دهد و حس کنجکاوی او را افزایش دهد.

 برای جلب توجه مخاطب باید او را در تیتر تحریک کنید. خلاقیت به کار ببرید و حتی می توانید در تیتر با او شوخی کنید.

 از تیتر دنباله دار، تیتر دوم یا سوتیتر استفاده کنید. این تیترها مثل پلی که فکر و علاقه مصرف کننده را به تولید مرتبط می کند، عمل خواهند کرد.


۳) اصل سوم: تبلیغ در متن آگهی


سومین اصل اساسی در ساخت یک آگهی، «تبلیغ در متن آگهی » است که برای آنکه این اصل اساسی در ساخت آگهی لحاظ گردد، باید نکات زیر در نظر گرفت:

 معرفی و حمایت از ویژگیهایی که محصول، مدعی دارا بودن آنهاست.

 مزایای مثبت محصول خود را به معرض نمایش بگذارید.

 ویژگی های محصول خود را ارائه دهید.

 وقتی یک متن مشکل و پیچیده برای ارایه به مخاطب دارید، از طولانی شدن آن هراس نداشته باشید.

 مدارک و مستندات شما باید متقاعد کننده و به یادماندنی باشد.

 اجازه دهید مخاطبان بدانند که چرا به محصولی که برای آن تبلیغ می کنید نیاز دارند.


۴) اصل چهارم: تحریک مخاطب به خرید

اصل چهارم در ساخت یک آگهی خوب، «تحریک مخاطب به خرید» است؛ باید در آگهی خود، مخاطب را برای اقدام به خرید تحریک نماییم. برای این منظور می توانیم موارد زیر را انجام دهیم.

 باید به گونه ای عمل کنیم که مخاطب رفتاری خاص- در جهت هدف آگهی- از خود بروز دهد؛ مطمئن ترین راه برای آن که شخصی را به چنین رفتاری وادار کنید، درخواست از او برای انجام آن کار است.

 توجه داشته باشید هنگامی که انجام رفتاری را القا یا درخواست می کنید، باید انگیزه و محرکی هم برای آن ارایه دهید؛ مثلاً یک محدودیت زمانی قایل شوید یا جایزه ای برای آن کار و رفتار خاص تعیین کنید یا قیمت استثنایی برای آن مورد خاص اعلام کنید.

 برای آن که شخص را به انجام رفتار مورد نظر وادارید، باید از خواسته ها و نیازهای عقلانی و احساسی مخاطب – هر دو- استفاده کنید.

 یکی از راههای دیگر برای تحریک مخاطب برای خرید کالا، ارایه خلاصه ای از ایده و فکر مورد قبول آگهی دهنده، در آگهی مورد نظر است. ایده نهایی باید شامل همه اطلاعات لازم برای خوانندگان باشد تا دست به کار شوند؛ مثل مشخصات فروشگاه، ساعت کار، تاریخ و …

 هرگز مطلب را با یک القای ضعیف به پایان نبرید.

 یک کوپن برای سفارش پستی کالا فراهم کنید. فراموش نکنید که لازم است برای کوپن یاد شده همیشه یک تاریخ مصرف معین، مشخص کنید.


۵) اصل پنجم: مشخصات تجاری


پنجمین اصل اساسی در ساخت یک آگهی خوب، درج « مشخصات تجاری » کالا، در آگهی است.

برای انجام هر چه بهتر این اصل اساسی، به نکات زیر توجه داشته باشید:

 نام تجاری، نشانی، تلفن، ساعت کار و دستورالعملهای استفاده از کالا را ارایه دهید.

 از علامت تجاری موسسه استفاده کنید.

 از به کار بردن نام تجاری کالا به عنوان تیتر یا به عنوان بخش اصلی و مسلط طرح، خودداری کنید.

گام هفتم => ((عنوان آگهی چه تاثیری در فروش دارد؟))

عنوان آگهی های پر فروش چه مشخصاتی دارند. در نوشتار زیر عنوان های هشت گانه ای که بارها آزمایش شده و منجر به فروش بیلیونها دلار کالا و خدمات شده اند، معرفی می شوند. آنها را با دقت بخوانید، به کار بگیرید و سپس در صدد خلق روش منحصر به فرد خود برآیید.

1.عنوان های بی واسطه :

این عنوان ها به طور مستقیم پیشنهاد فروش را مطرح می کنند مثلا: «بلوزهای ابریشم خالص – ۳۰درصد تخفیف»،بسیاری از خرده فروشان از آگهی های روزنامه برای تبلیغ کالای خود استفاده می کنند و با آن ها بدون واسطه وارد صحبت می شوند و مشتریان را به فروشگاه های خود می کشانند.


2.عنوان با واسطه:

“عنوان با واسطه” منظور خود را به صراحت اعمال نمی دارد. این عمل موجب برانگیختن کنجکاوی می شود و خواننده پاسخ های خود را در متن تبلیغ می یابد.


3.اخبار:

اگر شما خبرهایی در مورد محصول خود دارید، بایستی در عنوان خود مطرح کنید. این خبرها می توانند وعده ی ارائه یک کالای جدید و یا پیشرفت هایی را که در ساخت یک کالا در نظر گرفته شده است باشد


به مثال زیر توجه کنید:

«مدل های جدید کامپیوترهای قابل حمل، ارزش بردن به هر جایی را دارند.» ‹شرکت اپل›

4.چگونه:

کلمه ی چگونه نقش یک معجزه واقعی را درعنوان های تبلیغاتی، مجله ها، مقاله ها، و عنوان های کتاب ایفا می کنند. بیش ۷۰۰۰ نسخه کتاب با این عنوان فروش می شوند. بسیاری از نویسندگان ادعا می کنند که اگر عنوان خود را با این کلمه آغاز کنید، سایر کلمات را نیز درست انتخاب خواهید کرد. شاید حق با آن ها باشد.

مثلا : چگونه خوش پوش شویم؟


5.سؤال :

سؤالی که در عنوان یک تبلیغ مطرح می شود ، بایستی از نظر یک خواننده پرسشی قاطع و جدی بوده، کنجاوی او را تا حد جستجوی این پرسش در متن آگهی برانگیزد.

مثلا: «آیا شما هم با یکی از این مشکلات تزیین منزل روبه رو شده اید؟» ‹فرش بیگلو›


6.عنوان های امری:

عنوان های دستوری که به مخاطبان خود راه انجام کاری را نشان می دهند، موجب افزایش فروش می شوند. در این جا به چند عنوان دستوری توجه کنید:

«در داخل باک اتومبیلتان یک پلنگ بگذارید.» ‹بنزین اسو›

7.عنوان های تهییج کننده:

یکی از راه های ساده و مؤثر نگارش متن تبلیغ، لیست کردن ویژگی های محصول است.

نمونه هایی از این دست عبارتند از:

«هفت دلیلی که توجیه می کنند چرا بایستی شما به سازمان هوانوردی و فضانوردی ملحق شوید». و یا «از ۱۲۰ تا ۴۰۰۰ دلیل مختلف که توجیه می کنند چرا بایستی شما کت پوست خود را در عرض چهار روز آینده خریداری کنید؟».


8.عنوان گواه:

در یک آگهی گواهی دهنده، مشتریان شما به جای شما، کار فروش را به عهده می گیرند. برای مثال: برنده ی اسبق جایزه ی بزرگ یک کمپانی، چگونگی این خوش اقبالی را برای شما شرح می دهد.

این روش مؤثر است، زیرا دلایلی را ارائه می کند که مبین رضایت مشتریان از کمپانی است. در آگهی هایی از این قبیل، که در روزنامه ها و مجلات چاپ می شوند، متن تبلیغ از زبان خود مشتری نوشته شده، معمولا عکس او، متن را همراهی می کند . علامت نقل قول و یا گیومه ای که در دو طرف عنوان و یا متن آگهی باز می شود ، حاکی از گواهی مرغوبیت کالا از زبان شخص ثالث است.

در زمان نوشتن چنین تبلیغی، تا آنجا که ممکن است از کلمه های خود مشتری استفاده برید و گفتار او را تصحیح نکنید، یک لحن طبیعی و ساده به اعتبارگواهی می افزاید.

پایان بخش دوم