Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgSystemCentrora has a deprecated constructor in /home/boardsca/public_html/plugins/system/centrora/centrora.php on line 32
کاهش ۵۵ درصدی فروش اپل واچ - برد اسکن | بارکد خوان | صندوق فروشگاهی
 

کاهش ۵۵ درصدی فروش اپل واچ

پنج شنبه, 21 -2664 ساعت 11:02;

اپل واچ به عنوان یکی از پرفروش‌ترین گجت‌های پوشیدنی بازار، نقش مهمی در فروش کلی ساعت‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی دارد. اخیرا موسسه IDC که در زمینه‌ی تحقیقات و آنالیز بازار فعالیت می‌کند، گزارشی از فروش این گجت از زمان عرضه تا کنون منتشر کرده که نشان‌دهنده‌ی کاهش فروش آن است.


گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که فروش اپل واچ در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که زمان معرفی این گجت بود، با کاهش ۵۵ درصدی مواجه شده است. در همین مدت، فروش ساعت‌های هوشمند شرکت‌های سامسونگ و لنوو، با افزایش فروش ۵۱ و ۷۵ درصدی مواجه بوده است. علیرغم این آمارهای ارائه شده، اپل واچ هنوز سهم زیادی از بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار دارد. اپل، با ۴۷ درصد در جایگاه نخست قرار داد و در جایگاه دوم، سامسونگ با ۱۶ درصد قرار گرفته و جایگاه سوم، متعلق به لنوو با ۹ درصد سهم بازار است.

کاهش فروش اپل واچ نشان‌دهنده‌ی این حقیقت است که این گجت بر خلاف دیگر محصولات اپل، به محصولی پرطرفدار که هر کسی آرزوی داشتن آن را داشته باشد، تبدیل نشده است. سخت‌افزار و طراحی این گجت مناسب و زیبا است اما اکثر افرادی که تاکنون اقدام به خرید اپل واچ کرده‌اند، به این نکته اذعان دارند که این گجت، گران‌قیمت و بسیار کند است. البته اپل در طول این مدت تلاش کرده تا با کاهش قیمت ساعت هوشمند خود، کاربران بیشتری را برای خرید آن تشویق کند. در ماه مارچ سال جاری، قیمت نسخه‌ی ۳۸ میلیمتری اپل واچ از ۳۴۹ دلار به ۲۹۹ دلار کاهش یافت.

اپل قصد دارد تا با عرضه‌ی WatchOS 3 در پاییز سال جاری، با رفع ایرادات نرم‌افزاری، کاربران را راضی کند. امکانات جدید مانند صفحه‌ی جدید اجرای اپلیکیشن‌ها، کنترل سنتر جدید برای خاموش و روشن کردن قابلیت‌های مختلف و امکان پاسخ سریع، راه‌ حل‌هایی هستند که اپل برای افزایش سرعت و بهبود تجربه‌ی کاربری اپل واچ در این نسخه از نرم‌افزار خود عرضه خواهد کرد. از دیگر امکانات جدید WatchOS 3 می‌توان به قابلیت Scribble برای نوشتن حروف و واچ‌فیس‌های جدیدی که اطلاعت بیشتری را در اختیار کاربر می‌گذارند اشاره کرد.

از طرفی، گفته شده که اپل واچ ۲ در پاییز امسال عرضه خواهد شد. این ساعت با پردازنده‌ی قوی‌تر و امکان استفاده از سیم‌کارت عرضه خواهد شد و تلاش شده تا این نسخه از ساعت هوشمند اپل تا حد امکان به عنوان یک دستگاه مستقل و بدون نیاز به اتصال با آیفون کار کند.

در طرف دیگر بازار، سامسونگ با ساعت هوشمند گلکسی گیر خود قرار دارد که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. البته موفقیت اصلی سامسونگ در این بازار، مدیون ساعت هوشمند Gear S2 است که سال گذشته عرضه شد. ساعت هوشمند لنوو یعنی Moto 360 نیز با ظاهر زیبا و قابلیت‌های خوب اندروید ور، توانسته بسیاری از کاربران ر ا به خود جذب کند و با عرضه‌ی اندروید ور ۲ در پاییز امسال، پلتفرم ساعت هوشمند گوگل پیشرفت زیادی خواهد داشت.

مدیر بخش تحقیقات شرکت IDC در مورد بازار ساعت‌های هوشمند می‌گوید: "انتظار می‌رود که این بازار در سال ۲۰۱۷ به روند رو به رشد خود باز گردد. بهبود پلتفرم‌ها، عرضه‌ی قابلیت‌های استفاده از سیم‌کارت و اپلیکیشن‌های زیادی که برای ساعت‌های هوشمند عرضه می‌شوند، باعث می‌شوند تا این بازار رشد خود را از سر بگیرد و به بازاری بزرگ تبدیل شود."

منبع