Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgSystemCentrora has a deprecated constructor in /home/boardsca/public_html/plugins/system/centrora/centrora.php on line 32
پاسخ سازمان امور مالیاتی به شائبه انحصار در طرح صندوق مکانیزه فروش - برد اسکن | بارکد خوان | صندوق فروشگاهی
 

پاسخ سازمان امور مالیاتی به شائبه انحصار در طرح صندوق مکانیزه فروش

پنج شنبه, 21 -2664 ساعت 11:02;
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: در حالی که از ۴ بهمن‌ تجهیز مراکز فروش به صندوق‌های فروشگاهی ابلاغ شده، یک شرکت مدعی شده که تمامی صندوق‌های فروش باید از آنها تهیه شود، اما اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی به این شائبه پاسخ دادند.



ناصرعلی سعادت در یک نشست خبری درباره موضوع الزام فروشگاه‌ها به نصب صندوق‌های فروشگاهی، اظهار داشت: قانون‌گذار اعلام کرده که فروشگاه‌ها و مراکز فروش به‌جای استفاده از دفاتر از صندوق‌های فروشگاهی استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: با این کار مأموران مالیاتی می‌توانند به پرینت‌های یک‌ماهه و چندماهه فروشگاه‌ها، موجودی انبار و میزان فروش دسترسی داشته باشند و این کار به شفافیت و جلوگیری از مخفی‌کاری کمک می‌کند.

وی گفت: سازمان مالیاتی از تاریخ چهارم اسفندماه ۹۴ اعلام کرده تمام مراکز فروش که به این صندوق مجهز شوند، از ۱۰ درصد تخفیف مالیاتی برخوردار خواهند شد و علاوه بر این هزینه خرید، نصب و پشتیبانی نرم‌افزاری در طول سال از عوارض مالیاتی فروشگاه کسر می‌شود.

سعادت اضافه کرد: اما دراین‌باره موضوعی پیش‌آمده که روند کار را با چالش مواجه کرده، معرفی یک شرکت در رسانه‌ها به‌عنوان تولیدکننده انحصاری صندوق‌های فروش برای تمام مراکز خرید است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور توضیح داد: این در حالی است که قانون جمهوری اسلامی ایران موضوع انحصار را رد و با هر نوع فعالیت انحصاری مخالف است.

وی ادامه داد: در پیگیری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از اتاق اصناف دراین‌باره، اتاق اصناف اعلام کرد که هیچ شرکتی مجوز فعالیت انحصاری در این رابطه را ندارد و فضای فعالیت برای دیگر تولیدکنندگان نیز باز است. سعادت ادامه داد: همچنین در پیگیری سازمان نظام صنفی از سازمان امور مالیاتی، این سازمان نیز اعلام کرد از هیچ شرکتی که قصد فعالیت انحصاری داشته باشد، حمایت نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین پیرو الزام قانونی برای استفاده از صندوق‌های فروشگاهی در فروشگاه‌ها و مراکز فروش، بازار تولید، نصب، راه‌اندازی صندوق‌های و پشتیبانی نرم‌افزاری صندوق‌های فروشگاهی در انحصار شرکتی نیست و به‌ویژه در شرایط پساتحریم این بازار برای فعالیت تولیدکنندگان قدیمی و ورود بازیگران جدید مهیا است.