Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgSystemCentrora has a deprecated constructor in /home/boardsca/public_html/plugins/system/centrora/centrora.php on line 32
طرح ترابردپذیری اجرایی میشود - برد اسکن | بارکد خوان | صندوق فروشگاهی
 

طرح ترابردپذیری اجرایی میشود

پنج شنبه, 02 دی 1395 ساعت 10:04;

در آستانه‌ی هفته‌ی دولت، فردا طرح‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح می‌شود. یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که فردا به صورت رسمی افتتاح خواهد شد، طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه است.

در این طرح هر مشترک می‌تواند با حفظ کامل شماره‌ی خود، به اپراتور مورد نظرش مهاجرت کند. به عنوان مثال مشترک دارای شماره‌ی ۰۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷ با ترابرد به اپراتور دلخواهش، شماره‌ی ۰۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷ را حفظ کرده ولی کاربر اپراتور دیگر می‌شود. در ترابردپذیری ماهیت خط عوض نخواهد شد، یعنی سیم‌کارت دائمی، دائمی خواهد ماند و ماهیت سیم‌کارت اعتباری نیز در اپراتور مقصد، اعتباری خواهد بود.

اجرای آزمایشی این طرح از ۲۰ تیرماه امسال آغاز شده بود و اپراتورها با محدودیت ترابرد ۵۰۰ شماره در روز روبرو بودند که در پایان طرح آزمایشی این محدودیت به ترابرد هزار شماره در روز رسید.

با افتتاح رسمی طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه، سامانه‌ی در نظر گرفته شده توان ترابرد ۱۰ هزار شماره در ساعت را دارد. 

همچنین مشکلات موجود در اجرای رسمی این طرح، در مدت زمان اجرای آزمایشی این طرح شناسایی و برطرف شده است. 

همچنین پیشنهاد می‌شود پیش از اقدام به ترابرد، از تعرفه‌های سیم‌کارت‌های اعتباری و سیم‌کارت‌های دائمی اطلاع کسب کنید.

منبع