Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgSystemCentrora has a deprecated constructor in /home/boardsca/public_html/plugins/system/centrora/centrora.php on line 32
طرح تجهیز اصناف به صندوق فروش در چه مرحله ای است؟ - برد اسکن | بارکد خوان | صندوق فروشگاهی
 

طرح تجهیز اصناف به صندوق فروش در چه مرحله ای است؟

پنج شنبه, 02 دی 1395 ساعت 10:06;

مجری طرح تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش در گفتگو با اتاق خبر دلیل اصلی تاخیر در اجرایی شدن طرح تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه را تعویق در ابلاغ آیین نامه اجرایی دانست و گفت: هنوز از طرف دولت آیین نامه ابلاغ نشده است.

حمیدرضا سعدالله در این خصوص توضیح داد: دولت تا پایان شهریور فرصت دارد که  آیین نامه اجرایی را به دست ما برساند. در اسفندماه سال گذشته با فشاری که به دولت آوردیم موفق شدیم مشخصات نرم افزار و سخت افزار را دریافت کنیم تا بتوانیم به کار را تسریع دهیم.

وی در تشریح فرایند اجرای این طرح اظهار کرد: در حال عقد قرارداد با تولید کنندگان این صندوق ها هستیم که تا به حال تعداد 21 تولیدکننده اعلام آمادگی کرده اند و طی جلساتی که اخیرا داشتیم تلاش می کنیم این شرکت ها در خصوص این طرح توجیه شوند .

مجری طرح تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش ادامه داد:  هر کدام از این 21 شرکت که آمادگی خود را به شکل کتبی اعلام کنند در هفته آینده با آن ها قرارداد می بندیم طرح را اجرایی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مسیر تحقق این طرح موانع زیادی وجود داشته است، گفت: یکی از مشکلاتی که تا به امروز وجود داشته بحث نرم افزاری بود که بانک ها از این لحاظ آماده نبودند و نمی توانستند این  طرح را حمایت کنند که خوشبختانه با گذشت زمان این مسئله برطرف  شده است و 17 بانک اعلام آمادگی کرده اند.

سعدالله تصریح کرد: طبق آماری که سازمان امور مالیاتی اعلام  کرده تا بحال نزدیک به 800 هزار واحد به صندوق مکانیزه فروش تجهیز شده اند اما اتاق اصناف حتی یک دستگاه هم ثبت نکرده است.

وی افزود: این 800هزار موردی که از طرف سازمان امور امار اعلام شده است در واقع واحدهایی هستند که با نصب یک نرم افزار  خود را مجهز به صندوق مکانیزه دانسته اند که این ها با طرحی که اتاق اصناف در نظر داشته متفاوت است.

مجری طرح تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش با اشاره به اینکه این اقدامات مورد تایید اتاق نیست تاکید کرد: واحدها باید صندوق های مورد نظر اتاق را تهیه کنند که انواع مختلفی داشته و از تولیدات ساخت داخل هستند.

وی در خصوص همکاری سازمان امور مالیاتی با اتاق اصناف برای اجرای این طرح اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی طبق قانون مالیات های مستقیم هزینه صندوق را طبق ماده 162 تبصره 2 پذیرفته است. اصناف در صورتی که صندوق مکانیزه فروش را خریداری کنند هزینه اش را به عنوان مالیات پرداختی در سازمان امور مالیاتی محاسبه می شود.

سعدالله با تاکید بر اینکه بر این طرح سیستم نظارتی دقیقی در نظر گرفته شده است گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح بازرسان به شکل مستمر به واحدهای صنفی سرکشی می کنند تا مطمئن شوند که همه این واحدها مجهز به صندوق مکانیزه و فاکتور رسمی هستند.

وی در پایان گفت: اگر فرهنگسازی شود و مردم از واحدهایی خرید کنند که مجهز به صندوق مکانیزه و فاکتور رسمی هستند این اطلاعات باعث شفافیت می شوند که می تواند به محاسبه عادلانه مالیات ها کمک کند.

 

منبع