Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgSystemCentrora has a deprecated constructor in /home/boardsca/public_html/plugins/system/centrora/centrora.php on line 32
سمینار آشنایی با صندوق های فروش برگزار شد - برد اسکن | بارکد خوان | صندوق فروشگاهی
 

سمینار آشنایی با صندوق های فروش برگزار شد

پنج شنبه, 02 فروردين 777 ساعت 10:04;

به همت سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور؛

سمینار آشنایی با استانداردهای صندوق های مکانیزه فروش برگزار شد

سمینار آشنایی با مستندات و الزامات نرم افزاری، سخت افزاری و تجهیزات جانبی صندوق های مکانیزه فروش توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در دو نوبت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، سمینار آشنایی با مستندات و الزامات نرم افزاری، سخت افزاری و تجهیزات جانبی صندوقهای مکانیزه فروش پیرو فراخوان منتشر شده توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در دو نوبت صبح و بعد ازظهر روز چهارشنبه 27 مرداد ماه در سازمان برگزار شد.
در این سمینار صائبه سلوکی سرپرست دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه یا کشور، مدیرکل حراست سازمان، اصغر رضانژاد نماینده سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در جلسات سازمان امور مالیاتی و اعضای کارگروه صندوق های مکانیزه فروش سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران به همراه بیش از 80 شرکت و فعال این حوزه از سراسر کشور حضور داشتند.
در ابتدای این سمینار نیم روزه رضانژاد نماینده سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور روند قانونگذاری و تاریخچه تصویب قوانین در خصوص تجهیز واحدهای صنفی به صندوقهای مکانیزه فروش را شرح داد. سپس شرکت کنندگان و حاضران در نشست به طرح موضوعات و دغدغه های خود پرداخته و ابهامات موجود در این حوزه را با یکدیگر در میان گذاشتند. پس از آن رضانژاد اقدامات سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در خصوص حمایت از فعالان صندوق های مکانیزه فروش ارائه کرد و شرکت کنندگان را با آخرین استانداردها و مستندات این حوزه آشنا ساخت و حاضرین در سمینار و تمامی فعالان این عرصه را به همکاری و همدلی دعوت کرد. در پایان نیز اعضای کارگروه صندوقهای مکانیزه فروش ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته توسط کارگروه، تنها راه برون رفت از مسائل و رفع مشکلات موجود را در مشارکت صنفی دانسته و فعالان این حوزه را به همکاری در کارگروه تشویق کردند.
به موجب ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه، دستورالعمل ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و ماده 19 قانون مالیات ارزش بر افزوده و همینطور ماده 71 قانون نظام صنفی تمامی واحدهای صنفی مکلف هستند از پایانه های مکانیزه فروشگاهی استفاده کنند که مجهز به سیستم نرم‌افزار فروشگاهی و صدور فاکتور الکترونیکی باشد. این در شرایطی است که سال گذشته هیات دولت لایحه ای شامل نحوه استفاده، نگهداری، نظارت بر صندوق مکانیزه فروش، چهارچوب‌ها و استانداردهای آن را نیز به تصویب رسانده است.
همینطور سازمان امور مالیاتی کشور نیز با تعامل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور مستندات و استانداردهای قانونی در بخش سخت افزار، نرم افزار و تجهیزات جانبی صندوق های مکانیزه فروش تعیین کرده است که در این سمینار به اطلاع فعالان این حوزه رسانده شد.
سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با هدف ایجاد فرصت برابر برای تمامی فعالان حوزه صندوق های مکانیزه فروش سمینار آشنایی با آخرین استانداردهای این حوزه را در دو نوبت صبح و بعدازظهر در روز چهارشنبه 27 مرداد ماه در محل دبیرخانه سازمان برگزار کرد که با استقبال صنف و فعالان این حوزه روبرو شد.

منبع