Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgSystemCentrora has a deprecated constructor in /home/boardsca/public_html/plugins/system/centrora/centrora.php on line 32
اجرای طرح «باران»سبب شفافیت عملکرد مالیاتی اصناف می شود - برد اسکن | بارکد خوان | صندوق فروشگاهی
 

اجرای طرح «باران»سبب شفافیت عملکرد مالیاتی اصناف می شود

پنج شنبه, 02 فروردين 777 ساعت 10:09;

طرح “باران” که با هدف ایجاد شفافیت عملکرد مالیاتی در شبکه اصناف از چندی قبل آغاز شده است، بامشارکت بانک ها سرعت می گیرد.حمیدرضا سعداله مجری طرح تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش اتاق اصناف ایران با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: اتاق اصناف با اجرای طرح «باران» (بازار الکترونیک رسمی اصناف ایران)، شفافیت هرچه بیشتر اطلاعات اقتصادی اصناف را دنبال می کند تا بر اساس آن اخذ مالیات صحیح و به موقع از اصناف امکان‌پذیر شود.

وی گفت: در طرح باران به دنبال آن هستیم تا بر اساس اطلاعات شفاف و ارایه فاکتورهای رسمی، مالیات کسبه اخذ شود و این مالیات هر سه ماه تسویه می شود.

مجری طرح تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش اتاق اصناف ایران گفت: گلایه های زیادی از سوی اصناف در مورد نحوه تعیین مالیات بر درآمد داشته‌ایم که طرح باران به رفع تمامی آنها کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح باران، دولت پرداخت هزینه صندوق های مکانیزه فروش را متقبل شده و علاوه بر آن، صنوف مختلف به میزان فاکتور رسمی که صادر می کنند می توانند از بانک ها (بانک هایی که در این طرح مشارکت می کنند) اعتبار بگیرند.

نامبرده گفت: در این طرح، بجای اعطای کارت های اعتباری به مردم، اعتبار مذکور در اختیار اصناف قرار می گیرد تا از مراکز رسمی عرضه کالا خرید کنند و فاکتور رسمی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: به این ترتیب، علاوه بر کمرنگ شدن مقوله قاچاق در کشور، آمار و اطلاعات شفاف در اختیار وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی قرار داده می شود تا مالیات های مربوطه محاسبه و وصول شود.

سعداله ادامه داد: با اجرای این طرح، اصناف بر اساس عدالت و اطلاعات واقعی مالیات می‌پردازند و دیگر نیازی به حضور ممیزان مالیاتی نخواهد بود.

وی با اشاره به وجود حدود ۲ میلیون واحد اصناف مختلف در کشور، گفت: در طرح باران به سازمان امور مالیاتی پیشنهاد کرده ایم که نصب صندوق های فروش را به منزله دریافت مالیات از اصناف تلقی کرده و علاوه بر آن، صنوف را تا دو سال از پرداخت مالیات معاف کنند که به این ترتیب فشار مالیاتی هم تا دو سال از صنوف برداشته می شود.

به گفته وی، هم اینک چهار بانک و ۱۰ تولیدکننده تجهیزات الکترونیک برای حمایت از این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

مجری طرح تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش اتاق اصناف ایران ابراز امیدواری کرد که شهرداری ها به عنوان یکی از ذینفعان مالیات بر ارزش افزوده (که سه درصد از آن به این نهادها تعلق می گیرد)، در ایجاد زیرساخت های این طرح مشارکت کنند.

وی یادآور شد: جایگزینی این صندوق ها به جای دفاتر مالی و عدم نیاز به استخدام حسابدار و مشخص شدن درآمد واقعی سایر فعالان اقتصادی بزرگ که کمتر مالیات می پرداختند، سایر مزایای طرح باران است.

منبع